پایان نقشه برداری مسیر خط لوله گاز ایران -پاكستان تا پایان ماه میلادی جاری
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا،‌ روزنامه 'جناح' چاپ اسلام آباد روز دوشنبه در این خصوص نوشت: دولت اقدامات عملی برای اجرای پروژه انتقال گاز از ایران را آغاز كرده و روند خرید زمین های مردم برای عبور خط لوله گاز ادامه دارد.

این روزنامه در ادامه با بیان اینكه طول خط لوله گذاری در كل مسیر یاد شده در دو كشور یك هزار و 931 كیلومتر بوده و هر دو كشور مسوول حفظ و نگهداری آن خواهند بود، به این نكته نیز اشاره كرد كه نرخ گاز بین دو كشور نهایی شده است.

این روزنامه اضافه كرد: ایران از میان یك هزار و 150 كیلومتر لوله گذاری در پاكستان، 900 كیلومتر لوله گذاری را انجام داده و برای تكمیل قسمت باقیمانده در حال طراحی و اجرای آن است.

گفتنی است، پروژہ انتقال گاز ایران به پاكستان در سال 1999 میلادی مطرح شد و اسلام آباد امیدوار است بهره برداری از این پروژہ بتواند بحران انرژی این كشور را مرتفع كند.

طبق قراردادی كه ایران و پاكستان در سال 2010 میلادی امضا كردند، گاز طبیعی ایران از میدان گازی پارس جنوبی در استان بوشھر به بندر 'نواب شاه' در جنوب پاكستان منتقل می شود.

براساس قرارداد موسوم به خط لوله صلح میان دو كشور ، قرار است ایران از فروردین ماه 1393 (2014 میلادی) روزانه 21 میلیون و 500 هزار مترمكعب گاز و سالانه 8/7 میلیارد مترمكعب گاز طبیعی به پاكستان صادر كند.

این خط لوله در خاك ایران از استان های بوشهر، جنوب استان فارس، هرمزگان، كرمان ، سیستان و بلوچستان عبور می كند.

پیشتر، كمیسیون نفت و منابع طبیعی پارلمان ملی پاكستان با اظھار نگرانی نسبت به افزایش بحران انرژی در پاكستان از وزارت نفت این كشور خواست تا در تكمیل پروژہ انتقال گاز ایران به پاكستان سرعت عمل به خرج دهد و برنامه ریزی ھای مناسبی برای پایان دادن به بحران انرژی برای یك دوره بلند مدت طراحی كند.

آساق ** 1095** 1597





:: برچسب‌ها: بچه ها , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: